אייקידו: מסוגלות


המסוגלות שלי:

אמנויות, ובייחוד אמנויות שדורשות מיומנות ותהליך לימוד מעמיק, מעניקות לנו נקודת מבט מיטיבה על היכולות שלנו ועל עצמנו. לעתים אני מוצא דבר מה שאין לי מסוגלוּת לבצע או להבין. בתור התחלה, אני מחפש פתרון בכוחות עצמי. אם אינני מצליח לעבור את המשוכה, אני פונה לחברות ולחברים, ובמקרים מסויימים גם מבקש את עזרת המורה שלי.

לעתים הפתרון הוא מהיר וברור, אך במקרים בהם עולה מורכבות, אני בונה לעצמי תכנית - שלבים שיסייעו לי להתמודד עם האתגר.

המסוגלות שלך:

לאחרונה, אני מבין יותר ויותר, שמודעות עצמית הולכת יד ביד עם האופן בו הסובבות והסובבים אותי מודעים ומכירים בתכונות וביכולות שלי. הסוד - אם כן, הוא בראש ובראשונה, להיפתח כלפי הזולת. 

כשאני ניגש אליך במהלך השיעור, אני משתדל להבחין ביכולת ובפוטנציאל האישי שלך.  כאשר אין לך אמון בעצמך, אני משתדל לסייע לך להכנס לתהליך שיאפשר לך גילוי עצמאי של המסוגלות האישית. לעתים זה מצליח, ולעתים עולים סימנים ברורים לכך שמוטב להניח לזה עכשיו ולנסות שוב בעתיד. אם כן, התובנה הגדולה שלי בשנים האחרונות, היא שתקשורת גלויה ושיח פתוח הם הכלים הבסיסיים ביותר ללימוד יעיל ולהתפתחות. במקביל, נדרשים כמובן אימונים רבים, שאותם, יש לבצע בעצמך ועם החברים והחברות באייקידו.

בתחילת השיעור, בזמן הצמדת כפות הידיים זו לזו מול הפנים, כף יד ימין מסמלת את המשאלה ואת הרצון לממש אותה. כף יד שמאל, מסמלת את ההבטחה שלך ואת הנכונות לעשות מאמץ ולעבוד קשה. חיבור כפות הידיים מול הפנים, בישיבה זקופה, הוא הבטחה שנובעת מעומק הלב. בשפה היפנית היא נקראת ״גָאשׁוֹ״.


בהדרכת אייקידו, השאיפה הגדולה שלי היא להגדיל ככל האפשר את המודעות שלנו ליכולות שלנו, ואת המודעות של החברים והחברות ליכולות ולתכונות שלנו. האם יש לך רצון לגלות יכולות שממתינות לנבוט ולצמוח? כל עוד התשובה היא ״כן״, הלימוד יהיה מסע נפלא, מאתגר ומרתק.

כמה יפה השיר הבא מבטא זאת:

מסוגלות / ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן

הַמְּצִיאוּת
לֹא נִמְצֵאת בְּמָה שֶׁחֲבֵרְךָ חוֹשֵׂף בְּפָנֶיךָ
אֶלָּא בְּמָה שֶׁהוּא אֵינוֹ מְסֻגָּל לַחֲשֹׂף בְּפָנֶיךָ

לְפִיכָךְ
כְּדֵי לְהָבִינוֹ
אַל תַּקְשִׁיב לְמָה שֶׁהוּא אוֹמֵר
אֶלָּא לְמָה שֶׁהוּא לֹא אֹמֶר






תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אייקידו: אמנות הקבלה

להניח לדעה, לגלות דעה